Blago onima čiji motocikl ima centralne nogare. Nažalost, proizvođači motocikala izostavljaju ovu korisnu komponentu na mnogim modelima. Ovo bi moglo biti zbog uštede na težini ili zato što bi središnji nosač stao na put drugim komponentama kao što je izduvni sistem ili jednostavno, iz finansijskih razloga. Sa ili bez nogare, svaki motocikl treba s vremena na vreme podići, npr. za rasterećenje guma prilikom odlaganja u zimski san. Ili ako je potrebno održavanje lanca, servisni radovi i popravke. U ovom članku ćemo vam pokazati kako možete da podignete svoju mašinu sa zemlje čak i ako nema centralne nogare.
Kod nas je dostupan širok spektar štendera za paddock koji omogućavaju da se motocikl podigne na stabilan način. Prvi korak je pronalaženje odgovarajućeg štendera za vozilo u pogledu oblika i nosivosti, kao i za vaše zahteve.
Tri osnovna tipa određuju se po tome gde su pričvršćeni za motocikl:
- Na zadnjem točku,
- u centru
- ili na prednjem točku.
Oslanjanje direktno na vilu
Mogućnosti: pogodni za konvencionalne kutijaste, okrugle ili ovalne zadnje vile, ali nisu pogodni za jednostrane vile ili vile koje su pod strmim uglom ili su pokrivene izduvnim sistemom.Kočiono crevo ne sme biti priklješteno, pomerite ga na jednu stranu ako je potrebno.
Prednost: Odličan proizvod za novac koji investirate jer se može koristiti na većini motocikala.
Oslanjanje na nosače u zadnjoj vili
Mogućnosti: Pogodno samo za viljuške sa bočnim navojem za montažu nosača (uobičajeno kod sportskih i naked motora). Da biste naručili ispravne nosače, prvo morate izmeriti potreban navoj.
Prednost: Precizno i sigurno kačenje, bez mogućnosti oštećenja farbe na viljušci.
Jednostrani štender
Mogućnosti: Motocikl mora biti opremljen jednostranom viljuškom sa šupljom zadnjom osovinom za koju je dostupan odgovarajući adapter za štender.
Prednost: Precizno prijanjanje, sigurna podrška.
Dizalica za motore
Mogućnosti: Moguće je koristiti ga samo ako su pristupačne cevi rama sa donje strane, ispod kojih se postolje može postaviti u prostor ispod motora. Ako auspuh prolazi ispod donjih cevi rama, ovaj tip štendera se ne može koristiti. Dimenzije štendera moraju odgovarati razmaku od tla i širini rama.
Prednost: Štender za radionice koji pruža veoma pouzdan oslonac za motore, čak i prilikom izvođenja radova i može se postaviti na odgovarajuću radnu visinu pomoću nožne pumpe. Omogućava uklanjanje zadnje viljuške. Kada se motocikl podigne, opterećenje na hidraulici je rasterećeno mehaničkom bravom. Valjci omogućavaju pomeranje podignutog motocikla. U zavisnosti od proizvođača i modela, ova vrsta štendera može da podigne 400 ili čak 500 kg.
Centralni štender
Mogućnosti: Za ovaj tip štendera potrebno je da motor poseduje šuplju osovinu zadnje viljuške na ramu za koju je dostupan odgovarajući adapter.
Prednost: Profesionalno postolje za rad na sportskim i naked motorima. Potpuna stabilnost. Motocikl se može nagnuti napred ili nazad kako bi se u svakom trenutku postigla idealna radna visina. Veoma brza i sigurna procedura podizanja. Štiti ofarbane komponente od oštećenja. Zadnji točak je savršeno dostupan. Omogućava potpuno uklanjanje viljuške i može se manevrisati celom konstrukcijom.
Štender za motokros
Mogućnosti: Stalak je pogodan za lake motokros motocikle ili supermoto sa nižim cevima okvira ili stabilnim zaštitnim pločama motora.
Prednost: Idealan saradnik za brzu zamenu guma ili elemenata amortizera: lagan i prenosiv, uz mogućnost jednostavnog rukovanja.
Prednji štender
Mogućnosti: Potrebno je da postoji šuplja osovina upravljača (glava upravljača) kojoj se može pristupiti odozdo ili odgovarajući adapter za vozilo. Odgovarajući adapter za cev upravljača mora se naručiti posebno.
Prednosti: Veoma čvrst i stabilan, ali uvek treba da se koristi u kombinaciji sa zadnjim štenderom. Moguće je skinuti kompletan prednji kraj motora, a pogodan je za mnoga vozila sa dugim viljuškama.
Dodatak zadnjeg štendera, za podizanje prednjeg kraja
Mogućnosti: Potrebno je da motor poseduje šuplju osovinu upravljača (glava upravljača) kojoj se može pristupiti odozdo.Potrebno je malo prostora ispred prednjeg točka da bi se uklopio u štender.
Prednosti: Štender po razumnoj ceni koje se može koristiti kao dopuna osnovnom štenderu za zadnji kraj.
Štender za prednju viljušku
Mogućnosti: Može se postaviti na donji deo skoro svake prednje viljuške. Ne dozvoljava da se viljuške uklone.
Prednosti: Štender po razumnoj ceni koje se može koristiti kao dopuna osnovnom štenderu zadnjeg točka. Jednostavno podizanje prednjeg kraja za skidanje točkova ili za zimsko skladištenje.