Zaštita boje od korozije
Sjajna farba je uvek praznik za oči – siguran način da privučete zadivljene poglede kada vozite bicikl na putu! Ali osim što izgleda odlično, dobro održavana farba je takođe neophodna da se metalu ispod pruži efikasna i trajna zaštita od korozije.
Ako je boja vašeg bicikla potamnjela i mat, u suštini više ne pruža pouzdanu zaštitu od elemenata – postala je porozna i može imati jedva vidljiva oštećenja od kamenčića. Tada korozija počinje da napada.
Da biste sprečili da se ovo desi, morate zapečatiti boju motociklističkim voskom nakon svakog pranja. Nakon brojnih brzih i ne baš temeljnih pranja, ili nakon što je vaš bicikl odležao duži period, vaša farba će postati dosadna, zanemarena i pomalo hrapava (smotuljak vate se zalepi za površinu). Ali ne paničite – dobar lak za motocikle će vašem vernom konju vratiti nekadašnju slavu.
Lakovi su blago abrazivni, tako da bi trebalo da ih koristite samo ako niste uspeli da vratite završnu obradu ogledala samo pranjem i depilacijom. Poliranje izglađuje sve hrapavosti površine, sitne ogrebotine i uticaj vremenskih uslova. Ako se pravilno primeni, vratiće vašoj farbi zdrav sjaj i smanjiti, ili čak eliminisati sitne ogrebotine. To će mnogo doprineti održavanju vrednosti preprodaje vašeg bicikla, kao i obezbeđivanju da je ponovo optimalno zaštićen.
Međutim, poliranje vaše boje zahteva metodičan pristup. Pogrešite i umesto glatke završne obrade u ogledalu, možda ćete imati površinu prekrivenu prugama i finim kružnim ogrebotinama.
Pravi način poliranja – hajde da počnemo
01 – Temeljno očistite lak
Pre nego što polirate svoj bicikl, morate se uveriti da je boja čista koliko god možete.
Ako još uvek ima tragova prljavštine, možete završiti sa sitnim ogrebotinama. Zato nemojte početi sa poliranjem dok temeljno ne očistite i osušite lak. Ako je vaš bicikl jako zaprljan (na primer, nakon što je duže vreme ležao, kao bicikl na našoj slici), prvo morate pažljivo da uklonite svu prljavštinu.
02 – Poprskajte sredstvo za čišćenje i ostavite da deluje
Koristite tečno sredstvo za čišćenje koje rastvara prljavštinu (npr. PROCICLE Gel Cleaner). Prskajte ga sa udaljenosti od pribl. 30 cm i ostavite da deluje nekoliko minuta (proverite uputstva na konzervi).
03 – Operite vodom i sunđerom
Zatim isperite sredstvo za čišćenje vodom. Zaostalu prljavštinu morate pažljivo ukloniti čistim sunđerom ili ćete možda morati ponovo da nanesete sredstvo za čišćenje. Što manje morate da trljate i ribate, to bolje.
04 – Nanesite lak
Opran i osušen lak će izgledati pomalo grubo, mat i flekavo. Sada nanesite lak mekom, čistom krpom i kružnim pokretima.
Važno: Odaberite lak koji najviše odgovara stepenu otpornosti na vremenske uslove kako biste postigli optimalne rezultate bez trljanja previše boje.
Izbegavajte nanošenje laka na neobojene plastične ili gumene delove, jer ima tendenciju da ostavlja ružne mlečne pruge kojih je zaista teško ukloniti. Ne nanositi lak na direktnom suncu ili na farbanje zagrejano na suncu.
05 – Ostavite poliranje da deluje, a zatim polirajte
Ostavite lak da deluje nekoliko minuta. Zatim nabrišite kružnim pokretima čistom, suvom, mekom krpom i blagim pritiskom. Polirajte veće površine u delovima od cca. 50 k 50 cm. Nemojte vršiti previše pritiska, jer to može učiniti da krajnji rezultat izgleda malo „zamućeno“ ili, u najgorem slučaju, može čak dovesti do tragova trljanja ili „spržene“ boje.
06 – Glatka, blistava farba
Kada završite sa poliranjem, farba bi trebalo da bude glatka do vrhova vaših prstiju i već bi trebalo da ima prilično dobar sjaj – vata se više ne lepi za površinu.
07 – Završite voskom za sjaj
Za još dublji sjaj i, što je najvažnije, za maksimalnu zaštitu od štetnih uticaja okoline, trebalo bi da završite nanošenjem motociklističkog voska.
08 – Naprskajte na vosak i ostavite da deluje
Poprskajte na vosak i ostavite nekoliko minuta.
09 – Nežno obradite vosak
Zatim ponovo polirajte čistom, suvom mekom krpom kružnim pokretima, uz blagi pritisak da „umasirate“ vosak u boju. A nagrada za sav tvoj trud? Fantastična završna obrada ogledala – vaša mašina ponovo blista i uživanje je gledati!