Karburator je uređaj na benzinskom motoru koji priprema mešavinu benzina i vazduha potrebnu za rad motora.
U karburatoru se raspršuje benzin i meša sa vazduhom u određenom odnosu, koji varira u zavisnosti od režima rada motora. Tako je na primer smeša bogatija benzinom u trenutku ubrzavanja, pri pokretanju (paljenju) motora, pri punom gasu i pri radu motora na slobodnom hodu. U karburatoru postoje razni uređaji koji omogućavaju promenu odnosa benzina i vazduha. Osnovni deo karburatora je venturijeva cev, koja omogućava održavanje približno konstantnog odnosa benzina i vazduha. Ostali uređaji omogućavaju obogaćivanje smeše po potrebi. Snaga motora se kontroliše regulacijom količine smeše koja se doprema motoru.
Stariji karburatori su radili isključivo na principima dinamike fluida, dok se kod novijih karburatora pojavljuju elektronski kontrolisani uređaji za korekciju rada.
U novije vreme karburatori su skoro u potpunosti potisnuti elektronskim sistemima za ubrizgavanje goriva čime se postiže bolja kontrola smeše potrebne za rad motora, a time i manje zagađenje i ekonomičniji rad motora.