Četvorotaktni motor

Princip rada četvorotaktnih motora malo je složeniji od rada dvotaktnog motora. Prvi takt je usisavanje gorive smese ili vazduha. Kretnjom klipa iz GMT-a prema DMT-u otvara se usisni ventil, koji se zatvara nešto pre dolaska klipa u DMT. Sledi drugi takt ili kompresovanje smese (vazduha). Kretnjom klipa iz DMT-a prema GMT-u klip kompresuje smesu (vazduh), koja se pali nekoliko stepeni pre GMT-a. Kod benzinskih motora svećica pali smesu vazduha i benzina. Treći takt je ekspanzija, koja je radni takt. Klip se kreće iz GMT-a prema DMT-u eksplozijom nastalom zapaljivanjem smese. Nešto pre DMT-a otvara se izduvni ventil i klip svojim kretanjem prema GMT-u istiskuje izgorelu smesu izvan cilindra. Nešto pre GMT-a otvara se usisni ventil, koji dodatno pospešuje ispiranje cilindra. Dolaskom klipa u GMT zatvara se izduvni ventil i završava izduvni takt te proces počinje ispočetka.