Blok motora je konstrukcija koja sadrži cilindre i ostale delove motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Na početku razvoja motora, blok motora sastojao se samo od cilindarskog bloka, pričvršćenog na kućište radilice. Moderni blokovi motora obično imaju kućište radilice integrisano u cilindrični blok. Blokovi motora često uključuju i elemente kao što su prolazi za rashladnu tečnost i dovodi ulja. Prvi proizvodni motori od 1880-ih do 1920-ih obično su koristili zasebne komponente za svaki od ovih elemenata, koje su bile zajedno pričvršćene za vreme montaže motora. Međutim, savremeni motori često kombinuju mnoge od tih elemenata u jednu komponentu kako bi smanjili troškove proizvodnje.
Evolucija od zasebnih komponenti do bloka motora koji integriše nekoliko elemenata (monoblok) bila je postepen napredak u istoriji motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Integrisanje elemenata oslanjalo se na razvoj livarskih i mašinskih tehnika.