Uklonite koroziju sa motocikla
Džepovi rđe na vašem biciklu ne izgledaju sjajno! Oni takođe slabe metal i nastavljaju da jedu sve dok na kraju ne završite sa rupama. Svima je poznat braon izgled zarđalog čelika, ali aluminijum takođe korodira. Vlaga uzrokuje da se površina metala pretvori u belu praškastu supstancu.

Da bi se sprečila korozija pre nego što počne, metalni delovi su farbani ili hromirani, na primer. Ali to nije dovoljno samo po sebi – oštećena boja ili potpuno bezmasni novi hrom su i dalje podložni vetru i vremenskim prilikama jer molekuli vode napadaju fine pore na površini metala. Zato obojene ili hromirane metalne delove (osim auspuha) uvek treba tretirati motociklističkim voskom, i kada su novi i svaki put kada čistite motocikl. Vosak zatvara pore i stvara prelep blistavi bicikl koji jednostavno izgleda sjajno. Dakle, idealan je za zaštitu novih hromiranih farova, iznutra i spolja, ili daske za krstarenje, odozgo i odozdo, od vremenskih nepogoda. Nikada ne zaboravite, rđa koja nastaje usled neredovnog čišćenja i nege nije pokrivena garancijom!

Za više o temi depilacije i poliranja, pogledajte naš „uradi sam“ savet za poliranje delova.

Eliminacija korozije – sada da počnemo

01 – Uklonite površinsku rđu
Uvek treba da se pozabavite korozijom čim je vidite. Lagani film rđe na hromiranim delovima se često može ukloniti bez traga korišćenjem hromiranog laka. Ili je bar ostalo samo nekoliko sitnih tačaka, koje se zapravo ne primećuju.

02 – Uklonite rđu mesinganom četkom
Ako samo hromirani lak ne radi na zadovoljavajući način, možete koristiti i mesinganu žičanu četku. Četkanje će verovatno učiniti da hrom izgubi svoj karakterističan sjaj, ali će i dalje izgledati bolje nego sa zarđalo braon bojom.

Kada je u pitanju uklanjanje rđe sa cevi viljuške ili šipke amortizera, takođe morate ispolirati sve sitne tačke jer i najmanja hrapavost može prouzrokovati habanje zaptivke, omogućavajući curenje hidrauličke tečnosti. Ako ne uspete sa poliranjem, posao možete završiti vrlo finom brusnom krpom.

03 – Slaba kiselina pomaže u rastvaranju rđe
Ako rđa ide dublje, možete je ukloniti mehanički ili hemijski.

Odlično hemijsko sredstvo za uklanjanje rđe koje možete kupiti vrlo jeftino u bilo kom supermarketu je limunov sok (da, ono što dobijate u malim plastičnim flašama u obliku limuna) ili kola. Mali delovi se mogu natopiti u tacnu nerazređene limunske kiseline. Za veće delove možete tretirati rđu nanošenjem zavoja od upijajućeg papirnog peškira (kuhinjskog rola) natopljenog kiselinom. Ostavite ga na mestu nekoliko dana i videćete da je rđu prilično lako ukloniti pomoću krute plastične čaure ili mesingane žičane četke.

04 – Uklonite veće površine rđe
Velike površine rđe mogu se ukloniti mokrim brusnim papirom, koristeći progresivno sitnije zrnca. Prednost mokrog brušenja je što stvara manje prašine.

Posao možete obaviti brže i temeljitije sa nastavcima žičane četke za ručnu ugaonu brusilicu ili električnu bušilicu. Žičana četka bolje prodire u pore od rđe od brusnog papira, koji je efikasan samo na površini.

Naravno, možete to uraditi i ručno koristeći normalnu žičanu četku, ali to neće biti ni približno tako efikasno. Uvek nosite masku za lice i zaštitne naočare, a po mogućnosti ovaj posao radite napolju, jer stvara dosta prašine. Ova metoda je preoštra za hromirane delove, jer bi jako oštetila hromiranu završnu obradu!

05 – Tretirajte sve poslednje tragove sredstvom za uklanjanje rđe
Ako još uvek postoje duboke jame za rđu kojih se ne možete rešiti, kao i za tretiranje delova do kojih je teško doći brusnim papirom ili žičanom četkom, kao što su konzole, utičnice za cevi, delovi okvira itd, možete završiti posao četkanjem na pretvaraču rđe. Kada se stvrdne, pretvarač rđe se može prefarbati.

Ali ako nameravate da hromirate ili premažite deo prahom nakon što ga očistite, vaše uklanjanje rđe će zaista morati da bude sto posto. Zato je najbolje da deo mikro-peskare u specijalizovanoj radionici. U zavisnosti od vrste metala i od toga koliko je jako zarđao, koristiće se ljuske oraha, staklene perle ili pesak (najgrublja opcija), a rezultat će biti savršeno očišćen od rđe i farbani deo sa mat, manje ili više hrapavim delom. površine.

06 – Uklanjanje prašine sa vašeg motora
Pre nego što se motor može ukloniti peskarenjem sa bilo kojim od gore navedenih medija, on mora biti potpuno demontiran tako da se peskare samo blok motora, sa svim zaštićenim zaptivnim površinama. Nikada ne peskarite kompletan motor! Peskarenje će uvek ući unutra, bez obzira na to koliko dobro su otvori maskirani, a to će vrlo brzo izazvati prevremeno habanje motora. Postoji jedan izuzetak. Lagano korodirani aluminijumski motor može da se peska suvim ledom bez potrebe da se rastavlja. To je skup proces, ali garantuje da peskarenje ne može oštetiti vaš motor.

07 – Sredstva za negu štite od korozije
Očišćeni delovi moraju biti pravilno zaštićeni kako bi se sprečila njihova ponovna korozija. To znači farbanje, hromiranje, cinkovanje, depilacija voskom, podmazivanje ili jednostavno brisanje masnom krpom. Aluminijum se takođe može anodizirati u nizu boja, dok čelik može biti brušen. Dakle, postoje brojne metode za sprečavanje korozije, koje se značajno razlikuju po svojoj efikasnosti i ceni. U osnovi je pitanje izbora prema vrsti metala, konačnom izgledu koji tražite i koliko želite da potrošite.

Ali nikada ne koristite ništa uljno ili masno na izduvnim gasovima, jer bi ga toplota ispekla, uzrokujući neuglednu smeđu boju. Onda biste morali da izvadite hromirani lak da biste ponovo zasijali.

Bonus saveti za prave „uradi sam“ mehanike
Čišćenje podrazumeva i podmazivanje
Ništa nije bolje od izgleda sveže očišćenog motocikla koji blista na suncu. Ali ne zaboravite, ovo je takođe vreme za podmazivanje uljem, mašću, grafitom, mazivom za lanac itd, tako da sve radi glatko, a da rđe ne bude!