Karburator kao uzrok kvara
Ako vam karburatori ne rade svoj posao, vreme je za remont. Ako sistem paljenja radi savršeno, ali motor i dalje ne radi glatko, performanse su smanjene i pokretanje je loše, problem može biti u karburatorima. Takođe, ako se vaši karburatori stalno prelivaju ili ne rade kako treba uprkos ispravnom snabdevanju gorivom, ovo su jasni znaci da su ventili sa plutajućim iglama neispravni ili da ima prljavštine u karburatorima. Takvi problemi najčešće nastaju ako niste ispustili benzin iz plovnih komora pre nego što ste spremili mašinu za zimu.

Neverovatan je efekat koji može imati dobro unutrašnje čišćenje, nekoliko gumenih prstenova i novi igličasti ventil. Posle toga, sinhronizacija nije neophodna sve dok karburatori nisu odvojeni, ali bolje bezbedno nego žaliti. Međutim, nema smisla sinhronizovati ugljene hidrate osim ako ventili nisu tačno podešeni i kompresija, svećice, kablovi za paljenje itd. i vreme paljenja nisu savršeni.

Ako želite da malo doterate svoj bicikl, sada je pravo vreme da instalirate Dinojet mlazni kit. Često može pomoći da se poprave sve praznine u krivu ubrzanja standardnog motora. Stručna štampa je potvrdila da ovo daje poboljšane karakteristike trčanja i glatko ubrzanje. Ali isto tako, ako morate da prilagodite svoje karburatore zbog otvorenog izduvnog sistema, modifikovanog filtera za vazduh ili sličnih mera za podešavanje, videćete da Dinojet mlazni kit znatno olakšava posao. Kompleti su posebno razvijeni na dinamometru za svaki pojedinačni model bicikla i sadrže sve što je potrebno za obogaćivanje smeše. Dostupni su različiti setovi za podešavanje, svaki sastavljen za standardne motore ili za dosadne motore sa bregastim vratilima sa performansama, itd. Čak i na serijskom biciklu sa originalnim vazdušnim filterom, često ćete dobiti primetno povećanje snage i performansi. Međutim, konačno fino podešavanje na vašem motociklu može biti dugotrajno, jer svaki komplet sadrži mlaznice različitih veličina koje možete izabrati.

 

1 – Pristup karburatorima
U zavisnosti od tipa motora, prvo morate da pristupite banci karburatora. Sedište, rezervoar i bočni poklopac se skoro uvek moraju skinuti da bi se došlo do vazdušne kutije, jer se mora izvaditi ili bar povući. Kada uspete da uklonite glomaznu kutiju, nije potrebno vreme da uklonite same karburatore. Važno je zapaziti lokaciju i priključke vakuumskih creva kako biste bili sigurni da ćete nakon toga sve vratiti na svoje mesto. Ako ste u nedoumici, preporučljivo je da obeležite creva i njihove priključke kako biste izbegli mešanje. Ili možete da snimite fotografiju pametnim telefonom. Zatim uklonite kablove za gas i kabl prigušnice. Da bi se osiguralo da benzin ne iscuri kada se karburatori uklone, preporučujemo da ispraznite karburatore na čepovima za ispuštanje (nakon što se motor ohladi) pre nego što ih uklonite sa bicikla. Kada to radite, neophodno je obezbediti dovoljno ventilacije i nikada ne koristiti otvoreni plamen (opasnost od eksplozije!).

2 – Uklonite karburatore
Kada su karburatori pričvršćeni samo u usisnicima, otpustite stege i uklonite korpu karburatora.

3 – Proverite usisne gume
Odmah pregledajte usisne gume. Ako su porozne, napukle ili tvrde kao kamen, moraju se zameniti, jer su primarni uzrok kvara karburatora usled neželjenog prodiranja vazduha. Značajno jeftinije usisne gume od originalnih su dostupne od dobavljača komponenti i dodatne opreme, kao i za razni skuteri.

4 – Očistite karburatore spolja
Pre otvaranja karburatora, prvo očistite spoljašnjost tako da prljavština ne uđe unutra. Prljavština se lako uklanja pomoću PROCICLE spreja za čišćenje karburatora, a za ovaj posao je zgodna i četka.

5 – Odvrnite plivajuću komoru
Kada je spoljašnja strana karburatora čista, možete početi da rastavljate plovne komore. Ovo nije nešto što bi trebalo da radite na podu garaže. Raširite veliku, čistu krpu na koju ćete staviti uklonjene delove. Najčešće korišćeni mali šrafovi sa krstom glavom napravljeni od japanskog mekog gvožđa moraju se ukloniti samo pomoću odvijača tačno odgovarajuće veličine (Japan Industri Standard), inače ćete oštetiti glave (meki šrafovi se koriste jer kućišta karburatora nisu baš mnogo teško ni).

Prethodno nanošenje prodornog ulja može biti od velike pomoći. Preporučujemo da popravljate karburatore jedan po jedan kako se ništa ne bi pomešalo. Osigurajte pažljivu čistoću, jer bi i najmanja čestica mogla blokirati mlaz.

6 – Izvucite osovinu i uklonite plovak
Kada je poklopac komore za plovak isključen, morate ukloniti plovak da biste promenili igličasti ventil. Jasan znak istrošenog plutajućeg igličastog ventila je prstenasta oznaka pritiska na vrhu plutajuće igle koju možete da osetite noktom. Ovo je dovoljno da spreči da se igla potpuno zapečati. Osovina sa plovkom se može izgurati na jednu stranu, odvajajući kućište karburatora i plovak. Obratite pažnju na položaj ugradnje plovka i pričvršćivanje igličastog ventila na plovak. Ako ga pomešate, koristite karburator koji još niste rastavili kao vodič (ili snimite fotografiju pre nego što počnete).

7 – Skinite poklopac karburatora i klizni ventil
Sada za vrh karburatora: Ovde klizni ventil ili vakuumski klip treba pregledati da li ima dubokih žlebova, a membranu na pukotine. Odvrnite zavrtnje poklopca i izvucite oprugu. Sada pažljivo izvadite klip i membranu. Dijafragma uglavnom ima udubljenje ili izbočenu usnu. On određuje položaj ugradnje i može se uklopiti samo u jednoj tački kućišta karburatora.

Da biste proverili dijafragmu, držite je do svetla i lagano je istegnite u svim tačkama. Ako postoji rupa, mora se zameniti. Oštećenja obično nastaju na ivicama; konkretno, na spoju klipa ili spoljnoj ivici dijafragme. Druga moguća greška je prekomerno širenje membrane usled isparenja, u kom slučaju će ona biti veoma mekana i prevelika je da bi se ponovo instalirala. Jedino rešenje je ugradnja novog. Ako dijafragme nisu dostupne pojedinačno, moraju se kupiti zajedno sa kliznim ventilom/klipom.

 

8 – Odvrnite mlaznice
Nazad na dno: Za pravilno čišćenje, uklonite sve mlaznice tipa šrafova. Oprez: Mlaznice su napravljene od mesinga i prihvataju samo tačnu veličinu alata.

Za čišćenje mlaznica, najbolje je ne koristiti žicu, jer može lako proširiti mekani mlazni materijal. Umesto toga, dobro ih poprskajte i izduvajte komprimovanim vazduhom. Nakon toga, držite mlaznice do svetla da vidite da li su očišćeni od prljavštine. Pre nego što uklonite šrafove mešavine u praznom hodu, obavezno uradite sledeće: Prvo okrenite zavrtanj, dok brojite obrtaje, sve dok ne sedi labavo u svom sedištu (ali nemojte ga povlačiti uz sedište da ne biste oštetili). Zabeležite broj obrtaja za kasnije podešavanje. Sada možete ukloniti vijak za podešavanje. Nakon čišćenja, gumeni prsten zavrtnja za podešavanje mora se zameniti novim. Da biste ugradili šraf, zavrnite ga dok ne sjedne lagano (!) u svoje sjedište, a zatim ga odvrnite na broj okretaja koji ste ranije izbrojali.

9 – Izduvati otvore komprimovanim vazduhom
Sprej za čišćenje će se pobrinuti za naslage. Velikodušno poprskajte svaki otvor karburatora. Nakon što ga ostavite da radi kratko vreme, izduvajte sve otvore komprimovanim vazduhom ako je moguće. Ako nemate kompresor, najbolje je da odete do benzinske stanice, gde ćete verovatno moći da koristite komprimovani vazduh uz malu doplatu. Vodite računa da ne izgubite male delove prilikom izduvavanja otvora!

10 – Ne zaboravite ove dosade
Često zanemareni, ali veoma važni, su dodatni otvori na ulazu vazduha i mlaznici za ispuštanje mešavine karburatora.

11 – Postavite nove zaptivke
Zaptivni prstenovi i zaptivke koje treba zameniti uklanjaju se malim odvijačem. Prilikom ugradnje novih zaptivnih prstenova, uverite se da pravilno sjede u predviđenim žljebovima.

12 – Kuka u plutajućoj igli
Kada ste ponovo zavrtali sve mlaznice i zamenili zaptivne prstenove, zakačite novu iglu za plovak u plovak i ponovo je postavite. Ako je uklonjen, ponovo pažljivo umetnite klizni ventil ili klip sa membranom i mlaznom iglom u kućište karburatora i proverite da li je membrana pravilno postavljena.

13 – Ponovo podmažite sve rotirajuće delove
Pre ugradnje karburatora u usisne kolektore, svi rotirajući delovi moraju biti lagano podmazani teflonskim (PTFE) sprejom jer će čišćenje ukloniti sve tragove maziva. Kada postavljate karburatore, uverite se da ste ih pravilno postavili u usisne gume i uverite se da se ništa ne zaglavi (kablovi, itd.). Kada su stezaljke pravilno zategnute (zategnute, ali ne previše zategnute), ponovo povežite kabl prigušnice, kabl za gas, crevo za gorivo i sve druge kablove. Uverite se da su kablovi pravilno postavljeni i ponovo podesite sajlu gasa i, eventualno, sajlu prigušnice, na pravu količinu otvora (pogledajte uputstvo za upotrebu motocikla).

14 – Sinhronizujte karburatore
Na ovom mestu još jednom treba da vas podsetimo da sinhronizacija nije neophodna kao deo normalnog čišćenja, sve dok karburatori nisu odvojeni, ali se preporučuje. Uputstvo za popravku je neophodno za pronalaženje pravih priključaka i vijaka za podešavanje. Kao što reč “sinhronizacija” sugeriše, cilj je da se osigura da svi karburatori snabdevaju svoje cilindre potrebnom mešavinom vazduha/goriva kako bi se obezbedio nesmetan rad motora.

Za ovo vam je potreban sinhronizator koji meri usisni vakuum pojedinačnih cilindara. Tester se sastoji od dva ili četiri vakuum merača, u zavisnosti od toga koliko karburatora ima vaš motor. Uključeni su različiti adapteri koji omogućavaju da se cevi vakuum merača povežu na tačkama predviđenim na motoru. U idealnom slučaju, usisne gume će imati tačku spajanja, u kom slučaju se gumeni čepovi jednostavno vade i cevi spajaju.

Pošto se rezervoar generalno mora ukloniti da bi se pristupilo zavrtnjima za sinhronizaciju, spoljni dovod goriva je skoro uvek neophodan. Podešavanje se vrši sa zagrejanim i uključenim motorom. Budite sigurni da podešavate prave zavrtnje. I nakon svakog okretanja vijaka za podešavanje, brzo okrenite ručicu gasa, a zatim ponovo proverite. Molimo pogledajte uputstvo za popravku za dozvoljena odstupanja u pojedinačnim vrednostima koje prikazuje sinhronizator. Takođe ćete naći korisne informacije u Uradi sam savetu Sinhronizacija karburatora.

Na kraju, želimo da istaknemo da je nakon ugradnje Dinojet karburatora izuzetno važno proveriti izgled svećica, jer nepravilan odnos vazduh-gorivo može prouzrokovati oštećenje motora i uticati na vašu bezbednost na putu. Izgled svjećica treba provjeriti nakon probne vožnje na autoputu ili nakon vožnje na razumnoj udaljenosti pri punom gasu. Tada će možda morati da se urade drugi radovi na podešavanju. Ako nemate dovoljno iskustva i želite da igrate na sigurno, ova podešavanja treba da uradite u specijalizovanoj radionici sa dinamometrom.