Montaža Scottoiler-a
Od svih komponenti vašeg motocikla, pogonski lanac i lančanici sigurno imaju jedan od najtežih poslova, zbog čega su podložni velikom habanju. Nije ni čudo, zaista, jer svaki put kada otvorite/zatvorite gas ili pritisnete kočnicu, komponente pogonskog lanca su podvrgnute stalnom povlačenju i uvrtanju.

Efikasno podmazivanje i održavanje vašeg lanca bez abrazivne prljavštine u velikoj meri će smanjiti habanje. Ali redovno čišćenje i ponovno podmazivanje nije baš svima omiljeni posao, pa se često zanemaruje. Štaviše, ako vaš bicikl nema centralno postolje, tako da održavanje lanca takođe znači izvlačenje radioničke dizalice – čak ni opcija ako ste na dugoj turneji.

Ali ostaje činjenica da ako želite dugotrajan, glatki lanac koji ne gubi snagu motora, morate da ugrizete metak i redovno čistite svoj lanac posebnim proizvodom da biste se oslobodili abrazivne prljavštine i pesak. Prevremeno habanje znači trošak novog lanca i lančanika ranije nego što je potrebno. A prljavi posao promene komponenti nije nešto čemu se svi raduju. Dakle, da li ste umesto toga trebali kupiti bicikl sa osovinskim pogonom? Nimalo. Jer, verovali ili ne, i lančani pogon ima svoje prednosti. Na primer, gubici trenja su znatno manji nego kod tehnički daleko komplikovanijeg, a samim tim i skupog pogonskog vratila. Prenos snage je direktniji i vaš bicikl zadržava ne samo pune performanse, već i sportski izgled.

Rešenje za ovu dilemu je automatski sistem za podmazivanje lanca, kao što je Scottoiler. Ovo je trajno ugrađeno na motocikl i automatski čisti i podmazuje lanac u kontinuitetu, čime se vaš rad na održavanju svodi na nulu. Sve što treba da uradite je da dopunite rezervoar za ulje svakih nekoliko hiljada milja. Rezervoar ima 50 ml, i to je dovoljno za oko 2.500 km (1.500 milja), u zavisnosti od podešavanja i da li ga napunite do vrha. Vaš lanac će vas nagraditi tako što će trajati više od 50.000 km (30.000 milja), opet u zavisnosti od tipa bicikla i vašeg stila vožnje. Dakle, ne samo da je ljubazno prema vašem džepu, već vam takođe omogućava da se koncentrišete na ono u čemu zaista uživate – naime na vožnju bicikla.

Sledeći odeljak objašnjava postavljanje klasičnog sistema za podmazivanje lanca kontrolisanog vakuumom. Električni sistem (takođe iz Scottoiler-a) je instaliran na veoma sličan način, osim što se koraci 1 i 2 u nastavku mogu izostaviti. Umesto cevi spojene na vakuum sistem, E-sistem je kablom povezan sa pozitivnim i negativnim terminalom baterije.

Pre instaliranja sistema, stavite svoj bicikl na centralno postolje ili zadnje postolje, pazeći da je stabilan. Da biste saznali koja vrsta postolja je najpogodnija za vaš motocikl, pogledajte naš „uradi sam“ savet Osnove postolja za motocikle. Koristeći sredstvo za čišćenje lanca, plastičnu četku i krpu, prvo dobro očistite lanac i sve druge komponente koje su masne (mast za lanac se obično skuplja oko izlaznog lančanika menjača). Ako izostavite ovaj korak, ulje iz sistema za podmazivanje lanca će otpustiti sve stare naslage prljave masti za lanac, koje će se odbaciti sa lanca na vaš bicikl.

Montaža Scottoiler-a – sada da počnemo

01 – Vakum priključak
Kod većine modela, prvi korak je uklanjanje rezervoara ili delova obloga, ako ga imate. Ilustrovani primer pokazuje vakuumsku cev koja dolazi iz mesinganog otvora usisnog otvora – ovde ćete povući vakuum potreban za rad Scottoiler-a. Odrežite ovu dovodnu liniju i umetnite T-komad koji se nalazi u kompletu.

02 – Povežite se sa usisivačem
Sada gurnite crno koleno vakuumskog prigušivača (priloženo u kompletu) na slobodni kraj T-komada i čvrsto pritisnite crnu vakuumsku cev sistema za podmazivanje lanca u drugi kraj kolena vakuumskog prigušivača. Kada ste instalirali rezervoar za ulje, umetnite slobodni kraj crne vakuumske cevi u okretno dugme rezervoara.

03 – Instalirajte rezervoar
Ventil za merenje rezervoara (RMV) se može instalirati ispod sedišta, ili na ram, ili gde god želite. Naći ćete predloge za instalaciju u uputstvima za specifične modele na Scottoiler – Brand shop-u.

Izbegavajte da ga montirate odmah pored izduvnih gasova ili bilo kojih vrućih delova motora! Otvor za punjenje ulja i dugme za podešavanje protoka ulja moraju biti lako dostupni, pa ako se odlučite za horizontalnu ugradnju, uverite se da su usmereni nagore. Isto tako, u slučaju vertikalne ugradnje, rezervoar mora biti instaliran sa dugmetom za podešavanje prema gore.

Kada instalirate rezervoar, gurnite slobodni kraj crne vakuumske cevi čvrsto u glavni deo RMV-a. Ako je cev predugačka, jednostavno podrežite na pravu dužinu pomoću oštrog noža. Vakuumska veza je sada završena.

04 – Ugradite pero injektora za ulje i cev za ulje
Da bi se osiguralo da se ulje nanese na pravo mesto na lančaniku, injektor mora biti bezbedno pričvršćen. Na našem primjeru motocikla, možete koristiti malu ili skraćenu ploču za doziranje da biste pričvrstili injektor na nosač kalema (Scottoiler dolazi sa nekoliko korisnih priključaka). Naći ćete predloge za ugradnju pera injektora u posebnim uputstvima za instalaciju na Scottoiler – Brand shop-u.

Pero koje dovodi ulje treba da lagano dodiruje lančanik, sa uglom stranom okrenutom ka spolja. Optimalna tačka napajanja za ulje je između 5 i 7 sati na spoljnoj strani zadnjeg lančanika. Ne postavljajte pero preblizu lancu ili zavrtnjima ili izrezima lančanika da biste izbegli rizik da se pero injektora zahvati i izvuče iz cevi! Kada završite sa montažom, okrenite točak unazad da biste proverili da se pero ne zakači za lanac ili lančanik kada gurate bicikl unazad!

Kada ste pričvrstili injektor, povucite cev za isporuku duž zakretne ruke. Odaberite bezbedno usmeravanje do RMV, pazeći da cev nije preblizu pokretnih delova, kao što je lanac, i da ima dovoljno labavosti da omogući kretanje zakretne ruke. Takođe izbegavajte da ga postavljate preblizu toplom izduvnim gasovima ili komponentama motora, što može oštetiti cev. Samolepljivi jastučići za pričvršćivanje i vezice za kablove za cev su uključeni u komplet Scottoiler.

05 – Očistite i odmastite površine
Pre nego što pričvrstite podloge za pričvršćivanje, uklonite sve tragove prljavštine i masnoće pomoću priložene krpe za odmašćivanje.
06 – Provucite dovodnu cev
Pričvrstite jastučiće za fiksiranje na ravne površine, npr. na zamašnoj ruci. Za postavljanje cevi za isporuku duž okruglih cevi, najbolje je koristiti vezice za kablove. Poslednji korak je povezivanje cevi za isporuku sa mesinganim priključkom na dnu RMV-a. Ako je cev za isporuku predugačka, jednostavno podrežite na pravu dužinu pomoću oštrog noža.
7 – Napunite rezervoar uljem
Izliv za punjenje vam omogućava da napunite sistem za manje od jednog minuta bez nereda.
08 – Izbacite mehuriće i odzračite dovodnu cev
Odzračivanje sistema ne može biti jednostavnije. Pritisnite gumeni ventil za ventilaciju u otvor za punjenje rezervoara i okrenite dugme za podešavanje do maksimuma. Pričvrstite izliv za punjenje na ventilacioni čep i stisnite bocu. Nastali vazdušni pritisak će progurati ulje kroz dovodnu cev sve dok se ne izbace svi mehurići vazduha. Takođe će izbaciti malo ulja iz pera, koje možete jednostavno obrisati krpom.
09 – Podesite brzinu protoka
Na kraju, podesite brzinu protoka ulja. Da biste to uradili, pokrenite motor i sačekajte dok se ne zagreje. Postavite dugme za podešavanje tako da iz injektora ne izlazi više od 1 do 2 kapi ulja u minuti – početna postavka od 1 kapi svakih 60 sekundi je idealna. Idite na kratko okretanje na svom motoru, a zatim ponovo proverite brzinu protoka i prilagodite ako je potrebno. Brzina protoka veća od 2 kapi u minuti rezultiraće izbacivanjem viška ulja sa lanca.
Važno: Iskustvo pokazuje da je brzina protoka postavljena previsoko na mnogim automatskim sistemima za podmazivanje lanaca, što dovodi do prekomernog „bacanja“, tako da na kraju završite sa biciklom prekrivenim mazivom. Ovo nije kvar uljnog ulja, već se radi o nepravilnoj upotrebi. Mnogi biciklisti koji koriste sprejeve za lance misle da je crni lanac dobro održavan lanac, ali crna boja zapravo dolazi od svih čestica prljavštine koje se lepe za prskani lanac. Međutim, sa sistemom za podmazivanje lanca, za podmazivanje vašeg lanca potreban je samo vrlo tanak sloj ulja, koji je često praktično nevidljiv. Jednostavan način da proverite da li imate pravu postavku je da prstom dodirnete valjke lanca. Ako ovo ostavlja malo ulja na vašem prstu, a možete osetiti ulje na valjcima, onda je stopa ispravno podešena. Dakle, kada u početku podešavate brzinu protoka, trebalo bi da koristite štopericu ili sat/sat sa sekundarnom kazaljkom. Posle nekog vremena ćete razviti osećaj za to koje je podešavanje idealno za vaš bicikl.