Zaptivke za motocikle
Ne dozvolite da nešto tako osnovno kao što je mala papirna zaptivka pokvari vašu turneju. Vaš lokalni prodavac motocikala nema prostora da sve vrste zaptivki drži na zalihama u svakom trenutku, ali na sreću, mnoge zaptivke možete jednostavno i efikasno da napravite sami (osim zaptivke glave cilindra, na primer), i to ne samo u Hitno.

Za manje od pola sata možete napraviti zaptivku koja vam je potrebna i uštedeti mnogo novca. Ako imate Elring komplet za popravku zaptivki ili list papira za zaptivanje, nema problema čak ni kada su prodavnice zatvorene. Komplet za popravku je veoma praktičan jer sadrži četiri različita materijala zaptivača koji pokrivaju sve temperaturne opsege.

Uz izbor strugača za zaptivače, jastučića za mastilo ili boje u spreju i nekoliko udaraca, imate sve što vam treba. Kad god menjate zaptivku, obavezno koristite ne samo istu vrstu zaptivnog papira, već i istu debljinu. Ako, na primer, koristite predebelu zaptivku za uljni karter, postoji rizik da će, ako je malo preuveličate, prikaz nivoa ulja biti pogrešan i da ćete na kraju prepuniti.

Takođe je neophodno napraviti sve iste rupe u novom zaptivaču, čak i ako razlog za njih nije odmah očigledan. Rupa u zaptivaču nije uvek za šraf; može biti namenjen za prolaz ulja.

Proizvodnja zaptivki – hajde da počnemo

01 – Pripremite se pažljivo
Poklopac mora biti potpuno čist i bez masnoće. Svi ostaci stare zaptivke moraju se ukloniti strugačem (možda će vam trebati sprej za uklanjanje zaptivki da biste pomerili tvrdoglave ostatke). Koristite PROCICLE Brake Cleaner da odmastite zaptivnu površinu.

02 – Napravite skicu
Sada morate preneti obris zaptivne površine poklopca na zaptivni papir. Postoje dva načina da se ovo uradi. Prvi se koristi ako stara zaptivka delimično ili potpuno nedostaje. Nanesite mastilom zaptivnu površinu poklopca jastučićem za mastilo i čvrsto pritisnite poklopac na zaptivni papir, pazeći da ne klizi u stranu. Izrežite područje sa mastilom da biste napravili novu zaptivku.

Drugi metod se koristi kada je zaptivač još uvek u suštini završen. Ako je zaptivka pocepana na tri dela, na primer, jednostavno je zalepite lepljivom trakom. Zatim ponovo sastavljenu zaptivku položite na papir za zaptivanje i tanko je poprskajte bojom. Nakon nekoliko minuta skinite staru zaptivku i videćete konture nove zaptivke.

03 – Napravite rupe
Pre nego što isečete novu zaptivku makazama, prvo izbušite rupe. Najbolji način da napravite rupe za šrafove i zavrtnje je odgovarajućim bušotinom (npr. iz seta bušilica). Imajte na umu da rupe za zavrtnje moraju biti malo veće od prečnika zavrtnja, inače bi se zaptivka oštetila kada se zavrtnji umetnu u poklopac. Komad mekog drveta čini najbolju podršku. Udarac čekićem na udarcu stvara savršeno kružnu rupu i sprečava da se zaptivka pocepa usled nepravilnosti.

04 – Izrežite zaptivku
Sada uredno isecite zaptivku makazama. Ako slučajno isečete samu zaptivku, odvojite vreme da počnete ponovo i napravite novu, inače ćete kasnije moći da dobijete gadno iznenađenje.

05 – Proverite pristajanje
Na kraju, proverite da li zaptivka tačno odgovara i da ima pravi broj rupa.

Važno: Pažljivo koristite zaptivač i nanosite ga samo tanko jer previše zaptivača može izazvati velika oštećenja. Kada zategnete poklopac, višak zaptivača curi ne samo spolja već i unutar motora. Ako uđe u uljni sistem, mali otvori za ulje mogu biti blokirani, što može dovesti do oštećenja motora. Postoje razni zaptivači za različite temperaturne opsege i namene.