Kontrolna lista za pranje motocikla
Budite iskreni, ko ne voli da pozira pored svog sjajnog, blistavog bicikla kada se posao završi? Uskoro ćete videti da čišćenje i poliranje vašeg bicikla sa našim proizvodima ne može biti lakše. U stvari, mislimo da ćete čak i uživati – ali morate paziti na nekoliko stvari…

Redovno čišćenje vašeg motocikla nije samo održavanje sjajnog izgleda. Iskusni biciklisti uvek iskoriste ovu priliku da se uvere da je njihova mašina i tehnički spremna. To uključuje proveru dubine gazećeg sloja i pritiska u gumama, da li su kočione pločice dovoljno istrošene i da je pogonski lanac pravilno zategnut. Da li ste primetili curenje iz motora? Da li su neki kablovi izlizani ili istrošeni? Da li ima rđe na hromiranim delovima ili korozije na motoru? Da li su vibracije dovele do toga da neki od montažnih nosača pokazuje znake pucanja? Da li su svi zavrtnji dobro zategnuti? Da li je potrebno dopuniti bateriju dejonizovanom vodom (ovo se ne odnosi na baterije bez održavanja)? Da li sva svetla rade ispravno? Da li ste proverili nivoe ulja i rashladne tečnosti? Odvojite vreme da uradite ove provere!

Pre nego što zasučete rukave za dobro staro prolećno čišćenje vodom i deterdžentom, morate da pronađete pravo mesto za pranje bicikla, na primer na benzinskoj pumpi ili autopraonici, jer to zapravo ne smete da radite u bakinom dvorištu. ili na putu. Takođe ne želite da radite ovaj posao na žarkom suncu ili na peščanom tlu.

Ako koristite čistač sa parnim mlazom, nemojte ga držati previše blizu bicikla i izbegavajte da usmeravate mlaz direktno u ležajeve, jer će izbaciti mast. Konektori u električnom sistemu vašeg bicikla takođe nisu preterano delimični prema tretmanu parnim mlazom, što ima tendenciju da rezultira strujama curenja ili problemima sa kontaktom. Važno: Uvek pustite da se vaš bicikl ohladi pre pranja.

Važno: Uvek pustite da se vaš bicikl ohladi pre pranja.

Priprema i čišćenje – hajde da počnemo

01 – Gel za čišćenje
Započnite temeljnim prskanjem bicikla dobrim sredstvom za čišćenje. Gel za čišćenje su najbolji jer se takođe lepe na vertikalne površine umesto da trče direktno. Posebno preporučujemo PROCICLE Gel Cleaner. Nanesite obilno na jako zaprljana mesta na zadnjem točku i oko motora. PROCICLE Pump-Action sprej je izuzetno koristan za ovaj zadatak i omogućava brz i lak dolazak do onih teško dostupnih mesta. Zatim ostavite čistač da radi onoliko koliko je navedeno u uputstvima.

02 – Isperite sunđerom
Sada uzmite kantu vode i sunđer i dobro operite svoju mašinu. I ne zaboravite sve one skrivene kutke i pukotine! Pritiskajte samo nežno – poslednja stvar koju želite da uradite je da izgrebete farbu.

03 – Sredstvo za uklanjanje insekata i specijalne četke
Zgnječene bube na farovima i vetrobranskom staklu mogu se pokazati tvrdoglavima i lakše ih je oprati ako ih prvo poprskate sredstvom za uklanjanje insekata. Teško dostupna mesta motora (rebra) ili zadnje poluge vešanja se mogu očistiti četkom ako je potrebno. Ako su peraja jako zaprljana i za sva ta nepristupačna mesta na vašem biciklu, preporučujemo PROCICLE set četkica za čišćenje. Ali pazi! Ne koristite ove četke za čišćenje hromiranih delova ili delikatne boje na rezervoaru, bočnim pločama i oklopu!

Ispirite sunđer i četke redovno u kanti da biste se rešili svih čestica peska koje mogu izgrebati površine vašeg bicikla.

04 – Očistite felne
Sada očistite točkove ako im zatreba. Tvrdokorno zaprljanje biće mnogo lakše ukloniti ako koristite naše specijalno sredstvo za čišćenje točkova PROCICLE. I za ovo će vam trebati četka – osim ako nemate hromirane felge, naravno.

I dok ste već kod toga, uvek je dobra ideja da proverite kočione diskove. Ako su veoma prljave, preporučujemo korišćenje PROCICLE sredstva za čišćenje kočnica.

05 – Ispustite crevo čistom vodom
Završite tako što ćete svoj bicikl isprazniti čistom vodom kako biste isprali preostalo sredstvo za čišćenje. I obavezno dobro isperite nezaštićene aluminijumske delove i zavrtnje, jer čak i nežna sredstva za čišćenje mogu da ih oštete tokom vremena.

06 – Utrljajte divokozom
Kada sve delove isperete čistom vodom, osušite bicikl jelenskom kožom. Ovo sprečava pojavu pruga i mrlja od vode. Povremeno isperite divokozu u čistoj vodi i dobro iscedite.

07 – Vosak za poliranje i krpa od flisa
Uvek je dobra ideja naneti proizvod za negu boje koji sadrži vosak na sve obojene delove. Ovo ne samo da ih ponovo blista, već i štiti vašu farbu od elemenata. Proizvodi koji čiste i poliraju posebno su praktični. Takođe se mogu koristiti za čišćenje ispod sedišta ili rezervoara. Veće površine se verovatno lakše čiste ako koristite posebne jastučiće za poliranje.

Mlečni lakovi često nisu pogodni za neobojenu, blago grubu plastiku, jer se mogu upijati u površinu, ostavljajući trajne ružne bele tragove.

Ostavite lak da se osuši pribl. 10 minuta, a zatim nežno obrišite čistom, ultra mekom krpom ili posebnom krpom od mikrovlakana. Najnežniji način je da polirate samo malu površinu istovremeno i uvek polirate u ravnim linijama – NE u krugovima!

08 – Plastične delove tretirati specijalnim sredstvom za čišćenje
Nefarbane plastične delove treba tretirati posebnim sredstvom za čišćenje plastike (npr. PROCICLE Plastic Protectant). Zaštitiće plastične delove od isušivanja izazvanog suncem i elementima.

09 – Ulepšajte sedište
Vaše sedište od vinila ili kože bi, međutim, radije protrljalo S100 Seat Care and Clean.

Važno: Ne koristite sredstvo za čišćenje plastike, jer bi sedište učinilo klizavim!

10 – poljski hrom i aluminijumski delovi
Hromirani delovi kao što su zadnji prigušivači, posebno ako su istrošeni, mogu se veoma efikasno tretirati nanošenjem NevrDull Magic Vadding-a ili PROCICLE Chrome Polish-a. Ne zaboravite na cevi viljuške dok ste kod toga, jer svaka nalepljena prljavština može oštetiti zaptivke viljuške kada se suspenzija sabije.

S druge strane, hromirani delovi sa površinskim mrljama od rđe i potamljenim nerđajućim čelikom najbolje se vraćaju u prvobitni sjaj pomoću Autosol Metal Polish. Nefarbani, polirani aluminijum može se polirati do sjajnog sjaja pomoću Alu-Magic-a. U stvari, intenzivnim poliranjem možete postići da zablista skoro kao hrom. Svi ovi proizvodi se koriste na isti način kao i lak za lakiranje, odnosno ostavite da se osuši, a zatim lagano polirajte.

11 – Višenamensko ulje za glave vijaka
Nanesite malo višenamenskog ulja VD-40 na obojene delove motora da biste zaštitili od korozije aluminijuma. Proizvodi na bazi voska nisu pogodni za ovaj posao, jer toplota iz motora može izazvati trajne žućkaste boje. Kućišta karburatora, glave šrafova i drugi pocinkovani delovi takođe će imati koristi od laganog zaštitnog filma. Zglobove i sisteme poluga menjača i kočnica takođe treba podmazati sa VD-40. Dobra je ideja povremeno podmazati sve kontrolne sajle na upravljaču. Nikada nemojte nanositi ulje na moderne teflonske kablove – uvek koristite PROCICLE Cable Sprai.

12 – Očistite lanac
Ako je lanac jako zaprljan, preporučujemo čišćenje posebnim sredstvom za čišćenje lanca. Međutim, pokušajte da ne prskate sredstvo za čišćenje na felge i gume – na kraju krajeva, upravo ste proveli vekove perući ih! Uvek je dobra ideja postaviti odgovarajuću podlogu, na primer, da bi pod ili tlo bili čisti.

13 – Podmažite lanac
Pre podmazivanja lanca, uverite se da je suv. Zatim nanesite tanak sloj spreja za lanac na lanac O, Ks ili Z prstena. Uvek ciljajte na unutrašnjost lanca. Ovo pomaže da se mazivo duže drži i neće biti odbačeno pri sledećoj vožnji. Nemojte prskati na felne ili gume. A ako niste baš dobar strelac, samo uklonite zalutalo mazivo koristeći sredstvo za čišćenje kočnica i krpu. Važno: Ne vozite dok ne budete sigurni da je sredstvo za čišćenje kočnica isparilo.

Važno: Ne vozite dok ne budete sigurni da je sredstvo za čišćenje kočnica isparilo.

Važno: Generalno je najlakše proveriti zategnutost lanca dok sedite na biciklu. Ako je labavost ispravna, trebalo bi da budete u mogućnosti da ubacite dva do tri prsta kada je vešanje stisnuto. Na kraju, morate da proverite da li su gume, gumene ručke, oslonci za noge i kočioni diskovi bez svih ostataka od čišćenja, spreja za lanac i drugih maziva. Ako ste radili u garaži, možda bi bilo dobro da izgurate bicikl i ponovo ga proverite na dnevnom svetlu da vidite da li ste nešto propustili.

Bonus saveti za prave „uradi sam“ mehanike
Uklanjanje nalepnica
Da biste uklonili neželjene nalepnice, zagrejte ih veoma pažljivo (!) pištoljem na vrući vazduh. Očistite sve ostatke lepka nanošenjem ulja (ulje za kuvanje će takođe poslužiti) ili VD-40, a zatim trljanjem krpom. Ponavljajte dok se ne oslobodite svih tragova lepka.