Podešavanje sistema za ubrizgavanje goriva vašeg motocikla

Za razliku od karburatora, kojima je često potrebno ponovno podešavanje, sistemi za ubrizgavanje goriva zahtevaju minimalno održavanje sve dok su sve elektronske komponente ispravne i sistem čist. Da bi sve ostalo čisto, treba dodati sredstvo za čišćenje sistema za gorivo u gorivo u rezervoaru kada se motocikl ne koristi kako bi se sprečile naslage smole. Takođe, uvek se treba pridržavati servisnih intervala filtera za vazduh.

Važno: Ne smete da sinhronizujete moderne sisteme za ubrizgavanje goriva na današnjim biciklima. Ovaj posao obavlja sama jedinica za ubrizgavanje uz pomoć CPU jedinice. Dakle, prvo treba da proverite da li je moguće podesiti sistem ubrizgavanja goriva na vašoj mašini (pogledajte raspored održavanja).

Podešavanje sistema za ubrizgavanje goriva – hajde da počnemo

1 – Vredi znati
Baš kao i višestruka podešavanja karburatora, sistem ubrizgavanja goriva u višecilindričnom motoru ima više ventila za gas, čija je sinhronizacija ključna za nesmetan rad motora. Ventili za gas se otvaraju i zatvaraju pomoću okretne ručke za gas, čime se reguliše količina vazduha i goriva koja se dovode u motor u datom trenutku. Zbog mehaničkog naprezanja, osnovna postavka ventila za gas se blago menja tokom vremena i, kao rezultat, motor postaje primetno nesinhronizovan u praznom hodu. Možete ga čuti iz zvuka izduvnog sistema i videti ga iz fluktuacije broja obrtaja motora u praznom hodu na tahometru – jednostavno rečeno, motor više ne radi glatko. Vreme je da ponovo sinhronizujete sistem za ubrizgavanje goriva.

2 – Podignite vozilo
Za podešavanje sistema ubrizgavanja goriva potreban vam je sinhronizator, poput onih iz Craft-Meier-a za 2- ili 4-cilindrične motore. Takođe, alati za podešavanje su veoma korisni za neke modele. Pre nego što počnete sa podešavanjem, zagrejte motor tako da uređaj za hladno pokretanje ne pogreši očitavanja. Zatim bezbedno postavite motocikl na postolje – idealno na otvorenom, ali, ako je unutra u garaži, uvek tako da izduvni gasovi mogu da izlaze direktno napolje, a da ih vi ne udišete dok radite.

3 – Povežite vakuum merače
Povežite cevi vakuummera na priključne tačke na sistemu za ubrizgavanje goriva nakon što prvo uklonite gumene čepove ili cevi sa priključaka.

4 – Izvucite rezervoar
Ako rezervoar pokriva sistem za ubrizgavanje goriva, on mora biti podignut i oslonjen na komad drveta, na primer. Često se rezervoar ne može u potpunosti ukloniti jer sadrži pumpu za gorivo. Pumpa se pokreće kontrolnom elektronikom i potrebna je za rad motora.

5 – Rezervoar mora biti osiguran da spreči klizanje
Prilikom “podupiranja” rezervoara, vodite računa da ne može da sklizne i izazove povrede ili dosadna oštećenja vašeg motocikla!

6 – Skinite kućište filtera za vazduh
Pored toga, na našem demonstracionom biciklu, vazdušna kutija se mora ukloniti da bi se došlo do sistema za ubrizgavanje goriva.

7 – Podesite ventile za gas
Sada možete da pokrenete motor i počnete da podešavate ventile za gas. Da biste mogli da ispravno očitate merače, oni prvo moraju da budu kalibrisani jedan prema drugom u skladu sa njihovim uputstvima za upotrebu, a prigušenje se mora podesiti tako da igle indikatora samo malo trepere.

Da biste podesili ventile za gas, zavrnite zavrtnje za obilaznicu unutra ili van dok svi merači ne pokažu ista očitavanja. Na taj način mali vazdušni zazor koji otvaraju ventili za gas u praznom hodu se podešava tako da se vazduh usisava u komore za sagorevanje na svim cilindrima u potpuno istom vakuumu i na istim obrtajima, i tako motor radi ravnomerno na svim cilindrima .

Po pravilu, pri podešavanju ventila gasa, cilj nije podešavanje određenog vakuuma – većina proizvođača motocikala ga ne navodi. Važno je postići istu vrednost na svim ventilima za gas. Tada će sistem raditi “sinhronizovano” za sve cilindre. Ako jedan merač pokazuje potpuno drugačije očitavanje od ostalih, to može ukazivati na to da je osnovno podešavanje tog ventila gasa potpuno pogrešno, ili može značiti da postoji greška ili oštećenje, kao što je gubitak kompresije na jednom cilindru ili curenje usisnog ventila mnogostruko. Ako ne možete sami da pronađete i otklonite kvar, onda morate ići u radionicu za motocikle.

Prigušni ventili se podešavaju pomoću takozvanih premosnih vijaka (pogledajte 7. korak, sl. 1). Nikada ne dodirujte druge zaptivene ili obojene zavrtnje za podešavanje! Svi zavrtnji za obilaznicu treba da budu otvoreni najmanje pola okreta.